ΠΡΟΣΟΧΗ
Παιδιατρική διάγνωση από τηλεφώνου
Οι γονείς στις μέρες μας είναι πολυάσχολοι. Συχνά τα παιδιά τους εμφανίζουν τα ίδια συμπτώματα και εκείνοι αυτόματα θυμούνται την «ταλαιπωρία» τους να τα ντύσουν, να πάνε μέχρι το ιατρείο, να περιμένουν στην αίθουσα αναμονής με άλλες 3-4 οικογένειες και στο τέλος να πάρουν μία απλή φαρμακευτική αγωγή από τον παιδίατρο. Τότε προτιμούν το τηλεφώνημα.
Πώς, όμως, θα είμαστε σίγουροι εξ αποστάσεως;
Δυστυχώς η διάγνωση εξ αποστάσεως και η πρόταση της φαρμακευτικής αγωγής, που πρέπει να ακολουθήσετε δεν είναι και τόσο ασφαλής.
Για παράδειγμα, εάν το παιδί σας παραπονείται ότι πονά το αυτί του, μπορεί εσείς να πιστεύετε ότι έχει μία απλή ωτίτιδα, όπως την προηγούμενη φορά, αλλά η κατάστασή του στην πραγματικότητα να μην είναι η ίδια και να χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση. Κάτι, που μόνο ο παιδίατρος από κοντά μπορεί να διαγνώσει. Από τηλεφώνου, μπορεί να σας δώσει λάθος φάρμακα για λάθος πάθηση και αυτό να έχει αποτέλεσμα το παιδί να ταλαιπωρηθεί περισσότερες μέρες.
Τι να κάνω;
- Στο τηλεφώνημα μας πρέπει να είστε ακριβείς. Περιγράψτε του τα συμπτώματα, αλλά και τα βήματα, που έχετε κάνει μέχρι εκείνη την ώρα. Τι φάρμακο του έχετε δώσει και ποια ώρα. Ούτε εσείς ούτε ο γιατρός σας θέλει το παιδί να υποφέρει. Να είστε, λοιπόν, ακριβείς και να ρωτήσετε πώς θα απαλύνετε τον πόνο του.
- Ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες, που θα σας δώσει. Μην αλλάξετε τη δοσολογία, που σας έχει προτείνει και μην αμελήσετε καμία δόση του φαρμάκου, ακόμα και αν χρειαστεί να βάλετε ξυπνητήρι μέσα στη νύχτα.
- Ενημερώστε τον γιατρό σας για κάθε αλλαγή. Μην τον ενοχλείτε άσκοπα σε ακατάλληλες ώρες, αλλά -εάν για παράδειγμα ο βήχας του γίνει ανυπόφορος μέχρι που να κάνει εμετό- τηλεφωνήστε του ακόμα και στις 3 τα ξημερώματα.
- Εάν δείτε ότι με την αγωγή, που σας έχει προτείνει, δεν υπάρχει βελτίωση, μην μείνετε στο τηλεφώνημα, αλλά επιδιώξτε μία εξέταση.


